søndag 21. september 2008

Berørt

Jeg traff hjertemannen for en uke siden. Jeg kaller ham det fordi han på en underlig måte har klart å snike seg inn i tankene mine og fordi han gir meg litt akvariefisker i magen.

And she closed her eyes and said
"No I'm not in love
No I'm not in much, for real"

Forelskelse er ikke så enkelt som lyst. Det er mye, mye vanskeligere. Men det er selvsagt fint også. Fordi jeg har blitt flink til å skille de to fra hverandre er det langt sjeldnere jeg er forelsket enn at jeg treffer noen som tenner meg.

And the hood fell off her head
And her face got wet
I held my part of the deal

Jeg ikke forelsket enda, men jeg er betatt. Jeg tror det er gjensidig. Han sender meg små stormer av kyss på mail og lengter etter meg om natten. Selv prøver jeg å besøke ham når han drømmer, men jeg har visst ikke lyktes helt med det enda uansett hvor mye tankeoverføring jeg prøver meg på i sene nattetimer. Han elsker baken min.

I've been growing older he thought
And he smiled and said
"You've got the saddest face I've seen"

Når jeg tenker på ham forsøker jeg å ikke bli rastløs og utålmodig. Ingenting trenger å avklares akkurat nå. Akkurat det er både deilig og skummelt. Det er fint å kunne vente, det er fint å lengte og det er fint å fantasere om kroppen hans, pusten hans mot nakken min og leppene hans som farer over kroppen min.

And when she didn't seem to listen at all
He said: "I'm getting wet
You held your part of the deal"

Men jeg blir melankolsk av det også. Fordi det kan føles farlig, usikkert og like ukjent hver gang det skjer.

(Soundtrack: Stina Nordenstam)

Ingen kommentarer:

 
Site Meter